Časté zvukové signály pochádzajúce z vášho smartfónu sa veľmi rýchlo stávajú nepríjemnými a obťažujúcimi. Zároveň je kvôli nim ťažšie rozlíšiť medzi dôležitými upozorneniami, napríklad o novej textovej správe alebo o prichádzajúcom hovore. Aké by teda mohli byť príčiny automatických zvukov v telefóne a ako môžeme vyriešiť takýto problém?
Príliš veľa aplikácií, pri ktorých ste povolili tzv. push notifikácie, môže mať za následok časté zvuky z vášho telefónu. V takomto prípade upravte povolenia daných aplikácií v nastaveniach upozornení. Na väčšine smartfónov to môžete urobiť tak, že prejdete do všeobecných nastavení a potom do kategórie aplikácií. Uvidíte celý zoznam všetkých aplikácií, ktoré sú nainštalované na vašom smartfóne. Po výbere konkrétnej aplikácie zo zoznamu môžete určiť, či chcete povoliť zasielanie oznámení aplikáciou. Zvukové upozornenia najčastejšie odosielajú tie aplikácie, ktoré bežia súčasne na pozadí. Túto možnosť môžete zakázať aj v ich povoleniach.
Pokiaľ v danej situácii nepoužívate Bluetooth alebo NFC, najlepšie je obe tieto funkcie vypnúť. V prvom rade je takéto riešenie pre váš smartfón bezpečnejšie, pretože chráni pred hackerskými útokmi. Po druhé, na niektorých smartfónoch môžu Bluetooth a NFC odosielať neočakávané zvukové signály. Najčastejšie ich môžete počuť, keď nie je možné nadviazať spojenie s iným zariadením.
Za nežiaduce zvuky vydávané telefónom môže niekedy samotný smartfón. Môže to byť spôsobené napríklad mrznutím systémového softvéru. V takom prípade by ste mali ako prvé reštartovať zariadenie. Stlačte a podržte vypínač a potom vyberte možnosť „Reštartovať“. Tento krok obyčajne úplne vyrieši spomínaný problém. Ak však pretrváva aj naďalej, ďalšou metódou je tvrdý reset smartfónu, pri ktorom budete musieť obnoviť výrobné nastavenia telefónu. To zahŕňa aj vymazanie jeho pamäte, preto je potrebné najskôr zálohovať údaje, ktoré si chcete uchovať.
Možnosť obnovenia pôvodných nastavení smartfónu je k dispozícii v nastaveniach systému a aktualizáciách. Nájdite kategóriu pre resetovanie nastavení. Tá, ktorá by vás mala zaujímať, je možnosť resetovať všetky nastavenia. To sa bude týkať aj údajov na odomknutie smartfónu, napríklad hesiel na uzamknutie obrazovky. Po obnovení výrobných nastavení telefónu vám smartfón ponúkne rovnaký obsah ako v deň jeho zakúpenia.
Ak je zvuk vychádzajúci z reproduktora vášho telefónu statický a nepodobá sa na zvuk upozornenia aplikácie, pravdepodobne je poškodený váš reproduktor. V takomto prípade odporúčame využiť záručnú dobu na telefón. Ak už záručná doba uplynula, navštívte servis mobilných telefónov. Porozmýšľajte, či náhodou nedošlo k poškodeniu reproduktora, napríklad pri páde telefónu alebo jeho namočení. Upozornenie servisného technika na možné príčiny poškodenia reproduktora umožnia rýchlejšiu diagnostiku problému, a teda aj jeho riešenie.
Niekedy môže statický zvuk vychádzajúci zo smartfónu v čase, keď ho nepoužívate, naznačovať aj útok hackerov. Zvukový signál môže byť nízky a zariadenie môže pritom aj vibrovať. Takéto zvuky môžu naznačovať, že mikrofón smartfónu je neustále zapnutý. To je ďalší dôvod na tvrdé resetovanie telefónu, ktoré sme opísali v predchádzajúcich dvoch bodoch. V budúcnosti sa potom oplatí overiť si aj bezpečnosť stiahnutých aplikácií.