Telefón sa pripojil na Wi-Fi, ale nemá prístup na internet. Čo robiť?
Môže byť niekoľko dôvodov, prečo sa váš smartfón síce pripojil na Wi-Fi sieť, ale pripojenie na internet nefunguje. V tomto článku vám dáme pár rád, ktoré by vám mohli pomôcť s týmto nepríjemným problémom. Pripojenie k internetu môžete obnoviť takto:
Krok č. 1: Reštartujte router
Mäkký reset routeru by mal byť vaším prvým krokom, pretože je často riešením mnohých bežných problémov s pripojením. Stačí odpojiť elektrický kábel z Wi-Fi routeru, počkať asi 30 sekúnd a znova ho zapojiť. Sieť sa môže obnoviť až po niekoľkých minútach (väčšinou 2-5 minút). Ak však pripojenie stále nefunguje, pokračujte ďalej.
Krok č. 2: Reštartujte váš telefón
Skúste vykonať aj mäkký reset svojho mobilu. Vypnite a zapnite svoj mobilný telefón. Potom skúste, či internet funguje.
Krok č.3: Skontrolujte váš prehliadač a domovskú stránku
Týmto krokom sa uistíte, že problém nie je vo vašom prehliadači alebo vo výpadku stránky. Skúste do prehliadača zadať adresu nejakej známej stránky a potvrďte svoju voľbu. Ak sa váš telefón pripojí, znamená to, že problém bol iba v predvolenej stránke, ktorú sa váš prehliadač snažil otvoriť. Môžete si zmeniť domovskú stránku a problém by mal byť vyriešený.
Krok č. 4: Skontrolujte aplikácie vo vašom telefóne
Ak sa problém s pripojením na internet začal objavovať iba nedávno, je možné, že je na vine aplikácia, ktorú ste nedávno nainštalovali. Skúste si spomenúť, ktorá aplikácia by to mohla byť a skúste ju zo svojho telefónu odinštalovať. Ak problém pretrváva, môžete ju nainštalovať znova a pokračovať ďalším krokom.
Krok č. 5: Skontrolujte nastavenia bezpečnostných aplikácií
Je tiež možné, že prístup na internet blokujú niektoré z vašich bezpečnostných aplikácií. Môže ísť o programy ako antivírusový program alebo firewall. Aby sa váš smartfón bez problémov pripojil na internete, možno je potrebné rekonfigurovať ich nastavenia priamo v aplikácii.
Ak sa vám nedarí nájsť túto možnosť v aplikácii, skúste ju celú dočasne odinštalovať. Ak internet začne po tomto kroku fungovať normálne, máte istotu, že prístup naň zablokoval váš bezpečnostný program. Namiesto vymazania aplikácie sa môžete skúsiť poradiť so zákazníckou podporou tejto aplikácie - špecialisti vám pomôžu so správnou konfiguráciou.
Krok č. 6: “Zabudnite” Wi-Fi sieť
Pred vykonaním tohto kroku sa uistite, že poznáte prihlasovacie heslo na Wi-Fi sieť, ku ktorej sa chcete pripojiť.
V menu “Nastavenia” a v sekcii “Wi-Fi siete” (najčastejšie ju nájdete v sekcii “Siete”, ale jej umiestnenie sa môže mierne líšiť v závislosti na operačnom systéme a telefóne) zapnite Wi-Fi na svojom telefóne a nájdite sieť, ku ktorej sa chcete pripojiť. Dotknite sa jej a podržte, mala by sa objaviť možnosť “Zabudnúť” Wi-Fi sieť. Zvoľte ju a reštartujte telefón aj router.
Následne túto sieť znova vyhľadajte a pripojte sa k nej na svojom telefóne pomocou prihlasovacieho hesla.
Krok č. 7: Skontrolujte dátum a čas na svojom telefóne
Ak nie je dátum a čas na vašom telefóne kompatibilný s dátumom a časom vášho poskytovateľa internetu (ISP - Internet Service Provider), môžu vznikať problémy s pripojením. Je to zvláštna a malá chyba, ale stojí za to ju skontrolovať. Uistite sa teda, či je dátum a čas na vašom telefóne aktualizovaný a správny.
V prípade, že ani jeden z týchto krokov nedokázal obnoviť vaše pripojenie na internet, môže ísť o mechanickú alebo inú chybu vášho telefónu. V tom prípade je najlepším riešením obrátiť sa na profesionálny servis mobilných telefónov.