Chcete poslať fotografiu prostredníctvom textovej správy a zobrazí sa hlásenie o chybe? Bohužiaľ, toto je pomerne častý problém, ktorému čelia mnohí majitelia smartfónov. Môže sa za tým skrývať veľa príčin, ktoré môžu byť výsledkom zlyhania zariadenia alebo chýb na strane mobilného operátora. Čo by ste mali urobiť, aby ste zistili, prečo telefón neposiela MMS a ako túto funkciu obnoviť?
Prvá vec, ktorú by ste mali urobiť, keď má váš telefón problém s odosielaním MMS, je informovať mobilného operátora vašej siete. Na tento účel môžete zavolať napríklad na info linku technickej podpory, ktorej číslo je uvedené na webovej stránke daného operátora. O tom, aké sú možné dôvody nezasielania MMS správ a čo by ste mali robiť ďalej, vás bude informovať poverený konzultant. Môžete tiež navštíviť pobočku svojho operátora, kde sa chybu v telefóne pokúsi opraviť niektorý zo zamestnancov.
Najjednoduchším dôvodom, prečo telefón neposiela MMS správy je to, že ich nemáte zahrnuté v paušále alebo predplatenom balíčku. Dostupnosť používania funkcie MMS je možné skontrolovať po prihlásení do vášho účtu na webovej stránke operátora, volaním na info linku alebo zadaním príslušného kódu v časti vytáčanie. Ak váš balíček neobsahuje MMS správy, ešte vždy je tu možnosť, že si ich môžete kúpiť.
Jedna z prvých rád poskytnutých zo strany mobilných operátorov, je kontrola, či je v telefóne povolený mobilný prenos dát. Na odosielanie správ MMS je potrebný aktívny prenos dát, signalizovaný malou ikonkou v hornej časti displeja, vedľa lišty rozsahu. Ak ho chcete skontrolovať, môžete prejsť na nastavenia telefónu, vybrať nastavenia siete, potom mobilnú sieť a prenos dát.
Problém s odosielaním MMS sa často objavuje u ľudí, ktorí používajú telefóny s funkciou Dual SIM (pozri tiež: Vyplatí sa kúpa Dual Sim telefónu?). Ak sa pokúsite odoslať MMS z jednej SIM karty, pričom máte aktivovaný prenos dát na druhej SIM karte, pravdepodobne to nepôjde. Preto nezabudnite vždy odosielať správy MMS z toho istého telefónneho čísla, z ktorého aktuálne využívate mobilné dáta.
Nastavenia APN sú nastavenia operátora. Ak máte problémy s odosielaním správ MMS, môžete ich skúsiť vynulovať. Ak to chcete urobiť, prejdite v telefóne na nastavenia pripojenia a vyberte mobilné siete, názvy prístupových bodov a obnovte predvolené nastavenia. Body APN môžete nastaviť aj vy sami. Musíte však presne vedieť, čo chcete zadať. Každý operátor má svoje vlastné individuálne nastavenia, takže túto akciu by ste mali prediskutovať s poskytovateľom siete.
Táto metóda je zlatá stredná cesta pre nejeden problém spojený s prevádzkou smartfónu. Hoci si nie sme stopercentne istí, že reštartovanie systému pomôže, keď telefón neodosiela MMS, stojí to za vyskúšanie. Niekedy sa totiž takýmto spôsobom podarí resetovať chybu v operačnom systéme zariadenia.