Nájdi obal pre svoje zariadenia:
Značka zariadenia
Model zariadenia
   
+421 233056423 Po - Pia 9:00 - 17:00
 
 
SCHRÁNKA
 
Košík
je prázdny
Tipy

Telefón neaktualizuje aplikáciu – čo robiť?

Niekedy sa môžeme stretnúť so situáciou, keď smartfón síce zobrazí dostupnú aktualizáciu aplikácie, ale z neznámych dôvodov ju nemôžeme stiahnuť. Existuje veľa spôsobov, ako tento problém vyriešiť, hoci nie všetky sú známe. Ako si s tým poradiť?

Reštartujte telefón

Ešte predtým, ako podniknete ďalšie kroky na odstránenie problému s aktualizáciou aplikácie v telefóne, skúste ho reštartovať. Je to jednoduché riešenie, avšak často sa ukáže ako efektívne. Niekedy sa smartfón jednoducho zasekne a jeho reštart vyrieši všetky podobné problémy. Pomocou tlačidla na zapnutie reštartujte telefón. Podržte ho chvíľu stlačené, kým sa na obrazovke nezobrazí výber možností, z ktorých vyberiete „Reštartovať“. Ak sa táto metóda ukáže ako neúčinná, nastal čas na radikálnejší postup.

Zastavte a znova zapnite sťahovanie aktualizácie

1. Telefón neaktualizuje aplikáciu – čo robiť?

Niekedy problémy s aktualizáciou aplikácie v telefóne vyplývajú z prerušenia sieťového pripojenia. Aktualizácia sa potom zastaví a aplikácia sa neaktualizuje. V takomto prípade je najlepšie zastaviť sťahovanie a znova ho zapnúť. Na paneli s upozorneniami vyhľadajte proces aktualizácie a kliknutím naň ho zastavte. Ak chcete aktualizáciu spustiť znova, prejdite do služby Google Play alebo App Store, vyhľadajte aplikáciu a vyberte možnosť aktualizácie.

Aktualizujte operačný systém na smartfóne

3. Telefón neaktualizuje aplikáciu – čo robiť?

Problémy s aktualizáciou aplikácie môžu nastať aj v prípade, že aj samotný smartfón potrebuje aktualizáciu. Zvyčajne sa nové verzie aplikácií vytvárajú iba pre novšie verzie systému Android a iOS. Aj keď obyčajne smartfón sám informuje o prístupe k novým aktualizáciám systému, niekedy sa stane, že takéto oznámenie chýba. Vtedy by ste mali prejsť do nastavení telefónu a vyhľadať príslušnú kategóriu aktualizácie softvéru.

Skontrolujte, či ste prihlásení do služby Google Play alebo App Store

4. Telefón neaktualizuje aplikáciu – čo robiť?

Ak sa odhlásite z účtu Google Play alebo App Store, nebudete môcť aktualizovať aplikácie nainštalované na vašom zariadení. Pokiaľ si chcete overiť, či ste do obchodu s aplikáciami prihlásení, otvorte ho, prejdite do hlavnej ponuky a skontrolujte, či sa zobrazuje vaša prihlasovacia alebo e-mailová adresa.

Skontrolujte, či je vypnutá funkcia Obmedzenia (iba pre majiteľov iPhonov)

Na operačných systémoch iOS 12 a novších sa nachádza funkcia nazývaná „Obmedzenia“. Zvyčajne ju používajú rodičia, ktorí ju využívajú na blokovanie vybraných aktivít v zariadení. Jednou z nich je aj možnosť sťahovania aplikácií, preto ak chcete aktualizáciu používať, táto funkcia by mala byť dočasne vypnutá.

Overte množstvo voľného miesta vo vašom zariadení

Niekedy sa aplikácia nedá stiahnuť z dôvodu nedostatku voľného miesta v telefóne. Ak chcete skontrolovať, koľko voľného miesta vám zostáva, prejdite na nastavenia a nájdite kategóriu pamäte. Pokiaľ sa ukáže, že nemáte dostatok miesta, budete musieť niektoré aplikácie odinštalovať alebo napríklad preniesť fotografie z telefónu do iného zariadenia alebo ich zálohovať v Cloude a následne vymazať v zariadení. Dobrým riešením je tiež kúpa väčšej pamäťovej karty, do ktorej môžete ukladať niektoré údaje.

Zmeňte nastavenie dátumu a času

Správny dátum a čas môžu ovplyvniť aktualizácie aplikácií telefónu. Dôvodom je fakt, že telefón starostlivo kontroluje proces komunikácie so servermi iOS alebo Google Play. Ak sa teda vyskytne nejaká chyba, pripojenie sa môže považovať za nedôveryhodné. Práve preto sa odporúča obnoviť automatické nastavenia v nastavení dátumu, času a časového pásma. Problém môže spôsobiť aj taká maličkosť, ako je posun o minútu dopredu alebo dozadu.

Odstráňte aplikáciu a znova ju nainštalujte

6. Telefón neaktualizuje aplikáciu – čo robiť?

Ak vyššie uvedené metódy zlyhali, môžete sa pokúsiť aplikáciu úplne odinštalovať a znova si ju stiahnuť. Po opätovnom stiahnutí bude mať váš smartfón nainštalovanú aktualizovanú verziu.

Obnovte všetky nastavenia

Pozor, toto je najradikálnejší spôsob riešenia problému týkajúceho sa neschopnosti aktualizovať aplikáciu. Upozorňujeme, že obnovenie výrobných nastavení smartfónu bude mať za následok stratu všetkých dát uložených v pamäti zariadenia. Preto by ste si ešte predtým, ako pristúpite k tomuto kroku, mali vytvoriť záložnú kópiu všetkých údajov, ktoré si chcete uchovať (napríklad kontakty z vášho telefónneho zoznamu). Nezabúdajte tiež na prihlasovacie údaje do obchodu s aplikáciami, pretože ich budete musieť zadať znova. Ak chcete obnoviť výrobné nastavenia smartfónu, prejdite do hlavnej ponuky nastavení a vyhľadajte možnosť resetovať všetky nastavenia.

Zapnite možnosť automaticky aktualizovať aplikácie

Užitočnou je aj funkcia automatickej aktualizácie aplikácií. Môžete sa rozhodnúť aktualizovať iba prostredníctvom siete Wi-Fi alebo aktualizovať aj počas dátového pripojenia. Vďaka tomu si nemusíte kontrolovať aktuálnosť stiahnutých aplikácií – váš smartfón to urobí za nás. Ak chcete povoliť možnosť automatickej aktualizácie aplikácií, prejdite v telefóne na nastavenia služby Google Play alebo App Store.

Puzdrá Overiť to!


Ocena: 4.4 / 5.0 (6)
Twoja ocena