Väčšina majiteľov smartfónov nabíja svoje zariadenia každý deň. Niektorí ľudia sa však môžu počas nabíjania stretnúť s neobvyklým problémom. Týka sa situácie, v ktorej telefón pripojíte k nabíjačke, pričom smartfón zvyčajne signalizuje jej detekciu, ale ako plynú hodiny, úroveň batérie sa nezvyšuje. Čo to znamená a čo môžete v tejto situácii urobiť vy?
Priamo v obchode Google Play aj App Store nájdete aplikácie, ktoré analyzujú proces nabíjania smartfónu. Príkladom takejto aplikácie je softvér Ampere. Určuje, koľko elektriny sa spotrebuje počas nabíjania, aby mohol skontrolovať, či sa smartfón vôbec nabíja. Farebné signály vám prezradia, či sa stav batérie v danom okamihu zvyšuje alebo znižuje, a tiež to, s akým tokom energie máte do činenia. Môže sa preto ukázať, že aj napriek tomu, že smartfón signalizuje nabíjanie, doplnenie energie je také zanedbateľné, že jej zariadenie stále viac spotrebováva ako jej pribúda.
Najbežnejšou príčinou situácie, keď je telefón pripojený na nabíjačku, ale nenabíja sa, je jednoducho vybitá alebo zastaraná batéria. Už totiž nie je schopná ukladať rovnaké množstvo energie ako predtým. Preto je lepšie vymeniť batériu za novú čo najskôr, nakoľko poškodená batéria sa môže nafúknuť alebo vytekať a spôsobiť tak na smartfóne oveľa väčšie škody. Batériu na väčšine nových telefónov však, bohužiaľ, nemôžete vymeniť sami. Na tento účel musíte využiť servisné služby alebo záručnú dobu, ktorá sa vzťahuje na váš telefón.
Optimalizácia nastavení používania batérie môže mať väčší vplyv na životnosť batérie, ako si myslíte. Aj keď sú nové smartfóny automaticky optimalizované na úsporu energie, o niečo staršie telefóny môžu byť na tom vďaka novým aplikáciám podstatne horšie. Vďaka tomu sa energia uložená v batérii veľmi rýchlo spotrebuje, najmä vtedy, ak neustále využívate všetky doplnkové funkcie smartfónu. Medzi najobľúbenejšie z nich patria: Pripojenie Bluetooth, Wi-Fi alebo NFC. Ak nedokážete telefón nabiť napriek pripojenej nabíjačke, odporúčame zaviesť vlastné nastavenie úspory energie.
Ak zistíte, že problém s nabíjaním telefónu začal približne v rovnakom čase ako aktualizácia softvéru, bude pravdepodobne potrebné prejsť na staršiu verziu systému Android. Podobne, ak si nepamätáte, kedy ste naposledy aktualizovali softvér telefónu, stojí za to túto aktualizáciu vyskúšať. Pamätajte však, že inštalácia najnovšieho operačného systému nemusí mať na staršie modely smartfónov vždy dobrý vplyv.
Aj keď smartfón naznačuje, že nabíjačka je pripojená, vždy sa oplatí skontrolovať, či funguje správne. Najskôr si overte, či nabíjačka nabíja, aj keď je pripojená do inej elektrickej zásuvky. Skontrolujte si tiež, či príslušenstvo nemá známky poškodenia. Napríklad adaptér môže mať prasknutý kryt alebo kábel môže byť niekde zlomený.
Podobne si všimnite i nabíjací konektor a nabíjaciu zásuvku na telefóne. Ak spozorujete vôľu, pričom konektor ľahko vypadne zo zásuvky - môže ísť o príčinu vašich problémov s nabíjaním. V takomto prípade je ideálne vymeniť starú nabíjačku za novú. Pred zakúpením novej nabíjačky si však skontrolujte, či sa v nabíjacej zásuvke nenachádza prach a iné nečistoty a ak áno, mali by ste ich veľmi opatrne odstrániť.