Prečo v aplikácii Zoom nie je počuť žiadny zvuk?
Pre mnohých ľudí je pre prácu alebo štúdium z domu každodennou nevyhnutnosťou používania aplikáciu Zoom. Problémy so zvukom v takomto prípade. nielenže bránia bežnej komunikácii, ale značne sťažujú aj plnenie vašich povinností. Našťastie, tieto problémy so zvukom v aplikácii Zoom zvyčajne vychádzajú z rovnakých alebo niekoľkých rôznych dôvodov. Môžete ich vylúčiť jeden po druhom podľa pokynov nižšie.
V aplikácii Zoom nefunguje mikrofón (na počítači)

Ak vás v aplikácii Zoom nepočuť, je možné, že problém je vo vašom mikrofóne. Existuje teda niekoľko možností, ktoré musíte najskôr overiť, aby ste zistili, prečo mikrofón nefunguje.
1. Najskôr dôkladne skontrolujte, či zariadenie, ktoré používate, má nainštalovaný mikrofón a či má tento mikrofón nainštalované najnovšie ovládače.
2. Ak vaše zariadenie používa viacero mikrofónov, v aplikácii Zoom kliknite na šípku vedľa symbolu mikrofónu a vyberte názov príslušenstva, ktoré uprednostňujete na realizáciu vašich hlasových spojení.
3. Použite možnosť „Test Speaker & Microphone“ v Zoom.
4. Uistite sa, že nemáte zapnutú funkciu MUTE. Ak áno, stačí túto možnosť vypnúť klepnutím na ikonu prečiarknutého mikrofónu v dolnej časti obrazovky.
5. Ak stále nič nepočujete, reštartujte aplikáciu Zoom. Pred pripojením k novému stretnutie v aplikácii, sa uistite, že ste vybrali možnosť „Pripojiť sa zvukom z počítača“.
6. Aby Zoom mohol registrovať zvuk, musíte aplikácii udeliť povolenie na používanie vášho mikrofónu. Za týmto účelom, prejdite do nastavení operačného systému a nájdite časť týkajúcu sa nastavení mikrofónu. Uistite sa, že je začiarknuté políčko Povoliť aplikáciám prístup k mikrofónu. Aplikácia Zoom musí byť na zozname povolených aplikácií.
V aplikácii Zoom nefunguje mikrofón (na počítači)
Ak nepočuť hlas v aplikácii u vás, môže to byť buď preto, že ostatní účastníci schôdze majú niečo nesprávne pripojené, alebo preto, že váš reproduktor nefunguje správne. Rovnako ako v prípade mikrofónu, existuje niekoľko spôsobov na opravu, ktoré stojí za to skúsiť.
1. Skontrolujte, či sú reproduktory pripojené k vášmu zariadeniu.
2. Otestujte reproduktory a mikrofóny v aplikácii Zoom kliknutím na šípku vedľa mikrofónu a výberom možnosti „Test Speaker & Microphone“.
3. Skontrolujte, či majú vaše reproduktory nainštalované v počítači najnovšie ovládače. Najrýchlejší spôsob, ako to urobiť, je kliknúť pravým tlačidlom myši na ikonu reproduktora na lište v pravom dolnom rohu obrazovky. Vyberte možnosť "Nastavenia zvuku".
4. V nastaveniach zvuku môžete tiež overiť, či nie sú stlmené reproduktory.
5. Kliknutím na šípku vedľa symbolu mikrofónu v aplikácii Zoom skúste vybrať iné reproduktory alebo slúchadlá, ktoré chcete použiť.
V zoome nepočujem zvuk – ako spravím test reproduktorov a mikrofónu?
Najúčinnejšou metódou riešenia tohto problému, v prípade, že nepočujete hlas v aplikácii Zoom, je použitie testu reproduktora a mikrofónu priamo v aplikácii. Ak to chcete tento test na počítači vykonať správne, postupujte podľa pokynov nižšie:
1. Otvorte aplikáciu Zoom na pracovnej ploche.
2. Kliknite na ozubené koliesko nastavení v pravom hornom rohu aplikácie.
3. V zozname nastavení vyberte kartu „Zvuk“.
4. Kliknite na „Test mikrofónu“ a potom povedzte ľubovoľný text do mikrofónu. Ak mikrofón funguje správne, budete počuť svoj hlas.
5. Následne vyberte „Test reproduktorov“. Ak cez slúchadlá alebo reproduktory počujete pípnutie, problém so zvukom nie je na vašej strane.
Mikrofón nefunguje v režime Zoom (na smartfóne)
Volajúci v aplikácii Zoom nepočujú váš hlas, keď používate aplikáciu na telefóne? V takom prípade sa pozrite na niektoré z najbežnejších príčin, ktoré môžu byť za to zodpovedné:
1. Uistite sa, že ste aplikácii Zoom povolili prístup k mikrofónu telefónu. Otvorte Nastavenia aplikácií a upozornenia. Zo zoznamu vyberte aplikáciu Zoom. Klepnite na povolenia a aktivujte v nich prístup k mikrofónu.
2. Ak problém pretrváva, spustite aplikáciu Zoom, otvorte jej nastavenia, prejdite na kartu „Stretnutia“ a zrušte začiarknutie možnosti „Vždy stlmiť mikrofón“.
3. Počas rozhovoru je stále možné neúmyselne mikrofón stlmiť. V takomto prípade stačí ťuknúť na displej a skontrolovať, či ikona mikrofónu v ľavom dolnom rohu displeja nemá červený krížik.
V aplikácii Zoom (nefunguje reproduktor (na smartfóne)

Počas hovorov v aplikácii Zoom na telefóne nič nepočujete? Ťuknite na obrazovku, aby ste sa uistili, že nemáte aktívne stlmenie reproduktora – ak máte zobrazuje sa vám ikona preškrtnutého reproduktora. Ak sa tým váš problém nevyriešil, reštartujte aplikáciu a znova sa pripojte k stretnutiu. Ako poslednú možnosť môžete skúsiť použiť slúchadlá namiesto vstavaného reproduktora smartfónu.
