Môj telefón sa pokazil - čo so zárukou?

Moderné smartfóny sa vyznačujú čoraz jemnejším dizajnom. Aj keď im nemožno uprieť estetický vzhľad, krehké vyhotovenie predstavuje určitý problém. Nosenie telefónu bez puzdra má často za následok nepredvídateľné poškodenie. Existuje čoraz viac prípadov, keď sa telefón zdeformuje, napríklad nosením vo vrecku. Môže sa na takúto závadu vzťahovať záruka?

Aké poškodenie môže spôsobiť ohnutie telefónu?

1. Môj telefón sa pokazil - čo so zárukou?

Ohnutie telefónu je určite dosť neobvyklá porucha, ktorá môže toto elektronické zariadenie postihnúť. Bohužiaľ, dochádza k nej čoraz častejšie, dokonca aj pri telefónoch najslávnejších a najuznávanejších značiek. To všetko vďaka snahe o čoraz väčšie displeje pri súčasnom znižovaní hmotnosti a veľkosti smartfónov. V dôsledku ohnutého krytu môže dôjsť k poškodeniu obrazovky a citlivých komponentov vo vnútri. To môže viesť až k úplnému zlyhaniu funkčnosti zariadenia. V takejto situácii smartphone jednoducho potrebuje opravu. Môžete ju však vybaviť prostredníctvom sťažnosti?

Uzná výrobca reklamáciu v prípade ohnutého telefónu?

Predtým, ako odpovieme na vyššie uvedenú otázku, stojí za úvahu, akým spôsobom môže dôjsť k ohnutiu smartfónu. Táto mechanická porucha môže mať veľa príčin. Najčastejšie spomínanou je nosenie telefónu vo vrecku nohavíc, zohnutie alebo iné pohyby, ktoré vytvárajú priveľký tlak na citlivé puzdro. Niekedy sa však stane, že sa smartphone ohne, ak je prenášaný v kabelke spolu s ďalšími, ťažkými predmetmi. Kryt telefónu sa, samozrejme, môže ohnúť aj pri náhodnom sedení na smartfóne.

Každá z vyššie uvedených príčin vzniku poruchy je chybou na strane používateľa.

Práve preto po zvážení reklamácie výrobca navrhne platenú opravu smartfónu. Odôvodnením bude vyhlásenie, že ku škode došlo v dôsledku nesprávneho použitia zariadenia. Presná cena opravy bude zase závisieť od závažnosti poškodenia. Menšiu sumu zaplatíte, ak sa smartfón jednoducho zdeformuje, ale funguje normálne. Ak sa však napríklad pokazil displej, oprava môže byť oveľa nákladnejšia.

Oplatí sa vám podať odvolanie?

2. Môj telefón sa pokazil - čo so zárukou?

Aj keď výrobca telefónov zamietne vašu sťažnosť, máte ešte 12 mesiacov na odvolanie voči tomuto rozhodnutiu. V takejto situácii však odporúčame pripraviť si ďalšie argumenty a zároveň získať odborný posudok na zariadenie vyhotovený dôveryhodným odborníkom. Zákazník má k dispozícii množstvo argumentov. Napríklad môže uviesť, že za ohnutie telefónu je zodpovedný výrobca, pretože vyrába chybné zariadenia, ktoré nie sú vhodné na bežné používanie. V konečnej fáze však môže dôjsť až k súdnemu sporu. Nie každý má však trpezlivosť dostať sa až tak ďaleko. Navyše, náklady na takýto proces často výrazne prevyšujú cenu opravy smartphonu alebo dokonca nákupu nového zariadenia.

Diskutovať o tom, aký podiel viny na ohnutí telefónu nesie používateľ, veľa úžitku neprinesie. Smartfón sa, koniec koncov, nepohne sám. Preto sa pri kúpe telefónu s jemným dizajnom oplatí okamžite ho vybaviť ochranným puzdrom. Týmto spôsobom ochránite telefón nielen pred poškriabaním, ale tiež spevníte jeho konštrukciu, čím zabránite možnému prehnutiu.

V tejto úlohe bude najlepšie fungovať odolné puzdro. Pre istotu je tiež lepšie nenosiť telefón vo vrecku nohavíc. Podobne buďte opatrní pri nosení smartfónu v kabelke.

Puzdrá Overiť to!

Milan Jarko
Milan Jarko

Milovník nových technológií, už roky fascinovaný mobilnými zariadeniami. Vášnivý fanúšik gadgetov a tester GSM príslušenstva. Nedávno - recenzent elektronických zariadení a redaktor. Vo voľnom čase sa venuje drotárstvu a hrá na konzole. Na blogu etuo má na starosti riešeniu problémov, s ktorými sa dennodenne stretávajú používatelia smartfónov.

Please select one of each of the ratings above.