Záručné opravy sú dobrovoľným krokom zo strany výrobcu telefónov, čo znamená, že mnohé poruchy nie sú kryté zárukou. Neexistuje jeden univerzálny štandard pre všetkých výrobcov, ale na niektoré problémy sa záruka nevzťahuje takmer u všetkých výrobcov.
Takmer všetky problémy, ktoré vznikli ako následok toho, že vám telefón spadol, skoro určite nebudú opravené v rámci záruky. Poškodený displej patrí medzi najbežnejšie poruchy a veľmi pravdepodobne si budete musieť zaplatiť opravu z vlastného vrecka. Taktiež vám môžu odmietnuť opraviť niektoré komponenty (napríklad batériu), ak je telefón viditeľne poškrabaný, prasknutý či inak poškodený. Záruka sa zväčša nevzťahuje ani na poruchy portov na nabíjanie či na slúchadlá.
Podobná situácia platí aj v prípade, že sa váš telefón dostal do kontaktu s vodou či inou tekutinou. Poškodenie nemusí spôsobiť len ponorenie telefónu do vody, ale aj prechod z vonkajšieho chladu do teplej miestnosti, prípadne používanie smartfónu v kúpeľni, kde je veľa pary.
Používate nepôvodné či lacné nabíjačky alebo káble? Ak použitím takýchto zariadení spôsobíte skrat či prepätie, na záručnú opravu takmer určite nebudete mať nárok. Podobne je to aj v prípadoch prehriatia mobilného telefónu, spôsobených napríklad zabudnutím na priamom slnku či na prístrojovej doske v aute.
Za nesprávne použitie môžeme považovať aj softvérové poškodenie. Môžu vám odmietnuť opraviť mobil so zárukou, ak ste používali pochybný softvér, či ak bol váš telefón už predtým opravovaný v neautorizovanom servise.
Jediný spôsob, ako si udržať funkčnú záruku na váš mobilný telefón je prečítať si jej podmienky a neporušovať ich. Pomôže aj používanie ochranného príslušenstva na mobil - puzdrá, ochranné sklá či ochranné fólie vášmu telefónu môžu pomôcť. Je takmer nemožné nájsť “dieru” v ponúkanej záruke, pretože možnosti, kedy je možné overiť, ako chyba vznikla a následne zrušiť záruku, sú značne široké.