Hotspot z telefónu umožňuje použitie mobilných dát zo smartfónu inými zariadeniami, napríklad počítačmi alebo notebookmi. Získajú tak prístup k internetu prostredníctvom Wi-Fi - stačí zvoliť sieť zdieľanú telefónom a zadať voliteľné bezpečnostné heslo. Čo však v prípade, ak hotspot z telefónu nefunguje v počítači? Prečítajte si najbežnejšie príčiny.
Osobný hotspot, ktorý zdieľate z telefónu do počítača, by mal obsahovať heslo. To zabraňuje nežiaducim ľuďom v používaní vašich mobilných dát. V nastaveniach hotspotu v telefóne môžete zmeniť heslo na ľubovoľný reťazec znakov. Podobne môžete upraviť názov zariadenia, ktorý sa zobrazí počítaču v zozname prístupových bodov Wi-Fi. Pri zadávaní hesla do počítača dbajte na to, aby ste správne používali malé a veľké písmená.
Sieťová karta je automatizovaný vstavaný nástroj systému Windows, ktorý vyhľadáva sieťové pripojenie a pripája sa k internetu prostredníctvom vášho počítača. Ak máte problém s tým, že hostpot z telefónu nefunguje na počítači, najskôr skontrolujte ovládače sieťového pripojenia. Stojí za to udržiavať ich aktuálne.
Ak chcete skontrolovať ovládače pre sieťové pripojenie, prejdite do vyhľadávacieho nástroja ponuky Štart a zadajte doň príkaz „Nájsť a opraviť problémy so sieťovým pripojením“. Zobrazí sa okno s názvom „Riešenie problémov a predchádzanie problémov s počítačom“. Kliknite na Pokračovať a spustite skenovanie, ktoré zistí akékoľvek chyby.
Nové ovládače si vždy sťahujte z oficiálnych webových stránok výrobcu. Získate k nim aj pokyny na inštaláciu. Môžete to urobiť aj prostredníctvom Správcu zariadení a to tak, že prejdete na Nastavenia sieťového pripojenia. Pravým tlačidlom myši kliknite na názov ovládača a vyberte možnosť aktualizácie. Potom reštartujte počítač. V prípade, že sa počítač vôbec nemôže pripojiť k internetu, stiahnite si ovládač z iného počítača a preneste ho na kompatibilné médium.
V niektorých prípadoch môže byť problém s hotspotom v počítači spôsobený nesprávnou aktualizáciou sieťového pripojenia. Chyba nastane, ak výrobca vydá chybnú aktualizáciu, ale aj vtedy, ak dôjde k prerušeniu sťahovania aktualizácie, napríklad prostredníctvom prerušenia internetového pripojenia. V tomto prípade odporúčame pokúsiť sa obnoviť starý ovládač sieťovej karty. Urobíte to tak, že prejdete do správcu zariadení a v zozname vyberiete sieťové karty. Pravým tlačidlom myši kliknite na názov vášho sieťového adaptéra a vyhľadajte možnosť „Vlastnosti“.
Po prechode na vlastnosti sieťovej karty vyhľadajte kartu „Ovládač“ a vyberte možnosť „Obnoviť ovládač“. Nezabudnite reštartovať počítač. Ak je tlačidlo neaktívne, znamená to, že neexistuje ovládač, ktorým by bolo možné obnoviť nastavenie sieťového pripojenia. V takom prípade môžete na stránke výrobcu vyhľadať starší ovládač. Po obnovení predchádzajúceho ovládača je tiež vhodné zakázať automatické aktualizácie sieťového adaptéra.
Ak máte aj naďalej problémy so zdieľaním hotspotu z telefónu do počítača, môže to byť spôsobené chybou autentifikácie. V takom prípade sa pokúste odstrániť aktuálne pripojenie a následne vytvorte nové. Môžete napríklad zmeniť bezpečnostný kľúč hotspotu na svojom smartfóne a zvoliť možnosť pripojenia k novej sieti v počítači.
Príliš obmedzujúci antivírusový program vám niekedy bráni v pripojení k hotspotu. Preto ak máte problém s pripojením prostredníctvom mobilného hotspotu, vyskúšajte dočasne vypnúť antivírus a firewall. To, samozrejme, platí pre dôveryhodný hotspot z vášho vlastného smartfónu. Po dokončení pripojenia nezabudnite softvér znova zapnúť.
Na niektorých počítačoch a prenosných počítačoch môže správne Wi-Fi pripojenie rušiť Bluetooth. Na vyriešenie problému môžete Bluetooth skúsiť vypnúť. Jednoducho prejdite pomocou vyhľadávacieho nástroja na paneli úloh do nastavení Bluetooth, kde túto funkciu vypnete.
Niekedy môže byť problematický prístup k hotspotu z telefónu spôsobený poruchou Wi-Fi adaptéra v počítači. Ak chcete overiť funkčnosť adaptéra, skontrolujte ho pomocou príkazového riadku vášho operačného systému. Do vyhľadávacieho poľa na paneli úloh zadajte výraz „CMD“ a následne spustite aplikáciu „Príkazový riadok“. Zadajte príkaz „NETSH WLAN show drivers“ a stlačte kláves Enter. Na základe výsledkov skontrolujte, či je váš hotspot podporovaný. Ak sa ukáže, že nie - znamená to, že Wi-Fi adaptér nezohľadňuje funkciu hotspotu. V takom prípade si budete musieť kúpiť nový adaptér.