Čo robiť, keď telefón pri zapnutí zamrzne pri nabehnutí loga?

Stáva sa, že telefóny s Androidom niekedy po zapnutí zamrznú na logu. Táto situácia sa nestáva veľmi často, takže môže používateľa smartfónu prekvapiť. Predtým, ako sa začnete obávať najhoršieho scenára, stojí za to vyskúšať niekoľko overených spôsobov, ako vyriešiť daný problém. Prečítajte si, ktoré z nich sa oplatí vyskúšať ako prvé, ale tiež to, aké ďalšie kroky môžete podniknúť.

Reštartujte telefón

1. Čo robiť, keď telefón pri zapnutí zamrzne pri nabehnutí loga?

Vypnutie a zapnutie telefónu po tom, ako sa zobrazí logo, je absolútnym základom, ktorým by ste mali začať. Stlačte a podržte tlačidlo napájania smartfónu až dovtedy, kým displej nesčernie. Potom počkajte niekoľko minút a znova zapnite telefón, takisto pomocou toho istého tlačidla. Majitelia starších generácií smartfónov môžu byť v pokušení vybrať batériu z vypnutého telefónu, ak je to možné. V novších modeloch smartfónu sa však batéria vybrať už nedá, preto tento krok preskočte.

Nezabudnite na zálohovanie svojich dát

Ak telefón po zapnutí naďalej mrzne na logu, pravdepodobne ide o softvérový problém. To zase môže znamenať, že smartfón neukladá dôležité dáta a informácie správne. Preto skôr, ako začnete skúšať iné možnosti opravy telefónu, stojí za to postarať sa o zálohovanie údajov. To platí nielen pre zálohovanie fotografií na pamiatku, ale napríklad aj pre kontakty, poznámky alebo správy. Najpohodlnejším riešením je synchronizácia údajov s účtom Google. Urobíte to tak, že prejdete do nastavení telefónu a potom vyberiete podkategóriu Používatelia a účty, v ktorej si zvolíte možnosť automatickej synchronizácie údajov.

Zapnutie telefónu v núdzovom režime

Väčšina telefónov s operačným systémom Android má funkciu núdzového režimu. Ten umožňuje spustenie zariadenia bez akýchkoľvek ďalších aplikácií, iba s použitím továrenských nastavení. Ak telefón zamrzne na logu, odporúčame ho uviesť do núdzového režimu. V prípade, že mrznutie na logu vzniká v dôsledku poruchy jednej z aplikácií, v núdzovom režime sa táto aplikácia deaktivuje. Potom ju budete môcť odinštalovať. Najdôležitejšie je, že použitie núdzového režimu nespôsobuje stratu akýchkoľvek dát.

Ak chcete smartphone zapnúť v núdzovom režime, počas bežného spustenia telefónu podržte tlačidlo zníženia hlasitosti. Na druhej strane, ak chcete núdzový režim ukončiť, stačí jednoducho reštartovať smartphone.

Obnovte výrobné nastavenia telefónu

Najradikálnejším riešením v situácii, keď telefón po zapnutí zamrzne na logu, je obnovenie továrenských nastavení smartfónu. Pred vykonaním tohto kroku si však nezabudnite zálohovať údaje, ako sme uviedli vyššie. Ide o to, že obnovením továrenských nastavení telefónu sa z pamäte odstránia všetky nepotrebné súbory a informácie.

Po zresetovaní bude váš telefón obsahovať iba predinštalované aplikácie. Budete sa musieť znova prihlásiť do svojho účtu Google a opäť si stiahnuť aplikácie, ktoré ste mali v mobile predtým. Zároveň odporúčame dať smartfónu potrebný čas na aktualizáciu softvéru. Ak máte napríklad zariadenie staršej generácie, úplná aktualizácia môže trvať dokonca 24 až 48 hodín. V takom prípade nezabudnite telefón pripojiť k nabíjačke, pretože batéria sa vybíja oveľa rýchlejšie ako pri jeho nečinnosti. Smartfón bude tiež potrebovať neustály prístup k Wi-Fi pripojeniu.

Ak chcete obnoviť výrobné nastavenia telefónu, prejdite na jeho hlavné nastavenia a potom vyberte podkategóriu Systém a aktualizácie. Nájdite možnosť s názvom „Obnoviť“ - po kliknutí na ňu môžete obnoviť pôvodné nastavenia telefónu.

Využite záručnú dobu telefónu

V situácii, keď obnovenie továrenských nastavení telefónu neprinieslo požadované výsledky, ďalším krokom by malo byť predloženie sťažnosti výrobcovi zariadenia. Nie vždy je to však možné. Problém s mrznutím na logu pri zapnutí sa zvyčajne objavuje u smartfónov starších generácií, u ktorých záručná doba už dávno uplynula.

Obnovenie softvéru

Ďalším krokom, pokiaľ obnovenie továrenských nastavení telefónu nepomohlo a nemôžete využiť ani záručnú dobu, je dôkladný softvérový reset smartfónu. V takom prípade odporúčame obrátiť sa na GSM servis, kde sa spoľahnite na znalosti a skúsenosti odborníkov, ktorí v ňom pracujú. Samozrejme, môžete sa pokúsiť vykonať softvérový reset aj sami.

Najjednoduchšou formou resetovania softvéru pre Android je jeho jednoduchá aktualizácia. Smartfón si zvyčajne sťahuje najnovšie verzie systému sám, ak je pripojený k internetu. Ak ste však túto možnosť deaktivovali, potom môže byť na vine zastaraný softvér. Uistite sa, či problém nespočíva práve v tomto, a to tak, že prejdete do Nastavení a aktualizácií systému a potom vyberiete kategóriu Aktualizácie softvéru. Obnovenie softvéru, ktoré si vyžaduje najviac technických znalostí, spočíva v stiahnutí preferovanej verzie systému Android do počítača a jeho inštalácii do smartphonu.

Puzdrá Overiť to!

Milan Jarko
Milan Jarko

Milovník nových technológií, už roky fascinovaný mobilnými zariadeniami. Vášnivý fanúšik gadgetov a tester GSM príslušenstva. Nedávno - recenzent elektronických zariadení a redaktor. Vo voľnom čase sa venuje drotárstvu a hrá na konzole. Na blogu etuo má na starosti riešeniu problémov, s ktorými sa dennodenne stretávajú používatelia smartfónov.

Please select one of each of the ratings above.