Ako vytočiť číslo klapky na smartfóne?

Pri volaní do kancelárie alebo do úradu sa môžete veľmi často vytočiť číslo klapky, ktoré vás presmeruje na konkrétne oddelenie alebo špecialistu s ktorým sa chcete porozprávať. Uľahčuje to síce prácu sekretariátu daného úradu, ale pre vás to môže byť otravná situácia, najmä ak na uvedené číslo voláte pravidelne. Aký je teda spôsob, ako rýchlo a intuitívne vytočiť číslo klapky na smartfóne?

Na čo slúžia klapky?

1. Ako vytočiť číslo klapky na smartfóne?

Systém vnútorných telefónnych čísel, tzv. klapiek vo veľkých podnikoch uľahčuje prácu sekretariátov, ako aj operátorom. Spoločnosti s mnohými oddeleniami tak môžu vďaka tomuto systému pracovať efektívnejšie. Konkrétny zamestnanci sa venujú len tým záležitostiam, v ktorých sú kompetentní a v prípade potreby, môžu rýchlo prepojiť na inú osobu, aj keď tá sa nachádza v úplne inej časti budovy úradu. Automatické presmerovanie hovorov je časovo menej náročné ako manuálne prepínanie zo strany pracovníka v kancelárii, takže zákazníci, ako aj kolegovia môžu rýchlejšie kontaktovať konkrétne oddelenie. To, že má spoločnosť vnútorné čísla, je zvyčajne tiež indikátorom vysokej profesionality.

Ako vytočiť klapku na telefóne iPhone a telefóne so systémom Android?

Systém vnútorných telefónnych čísiel, alebo aj klapiek, musia často využívať majitelia firemných telefónov, napr., pri kontaktovaní svojich obchodných partnerov. Niekedy sa však s takouto potrebou stretávajú aj súkromné osoby, napr. v prípade, ak chcú spoznať ponuku danej firmy. Asi každý z nás pozná situáciu, keď pri telefonovaní do danej kancelárie musíte trpezlivo čakať, kým záznamník vymení všetky oddelenia a ich pobočky. Stratégia vytáčania klapiek je univerzálna a bude fungovať bez ohľadu na značku telefónu, ktorý vlastníte. Rovnakým spôsobom môžete vytočiť číslo klapky na smartfóne Samsung, Huawei, Xiaomi alebo na telefóne iPhone.

Ako vytočiť číslo klapky počas telefonovania na smartfóne?

Vytáčanie klapiek na pevných telefónnych linkách bolo jednoduché a intuitívne – stačilo použiť tlačidlá. Z tohto dôvodu môže byť pre niektorých volanie na pobočku firmy, či na úrad cez smartfón stresujúce. Našťastie existujú univerzálne pokyny, ktoré môže použiť každý. Ak voláte do kancelárie prvýkrát a ešte nepoznáte číslo klapky, na ktorú chcete volať:

1. Prejdite na vytáčanie čísla na svojom smartfóne.

2. Zadajte hlavné číslo, na ktoré chcete volať, a potvrďte uskutočnenie hovoru.

3. Ak má kancelária klapky, budete počuť záznamník, ktorý vás informuje o klapkách vhodných pre konkrétne oddelenia. Požadované číslo klapky môžete zadať ihneď alebo potom, čo sekretárka vymení všetky čísla a budete počuť charakteristický hlasový signál.

4. Odsuňte telefón od ucha, aby bola obrazovka aktívna.

5. V ľavom dolnom rohu displeja klepnite na ikonu numerickej klávesnice.

6. Na obrazovke sa objaví klávesnica, kde môžete zadať číslo klapky bez toho, aby ste museli skončiť hovor.

7. Počkajte na pripojenie.

Ako vytočiť číslo klapky pred volaním na smartfóne?

Ak poznáte číslo klapky pred uskutočnením hovoru, môžete ho vytočiť spolu s hlavným číslom bez toho, aby ste strácali čas čakaním na automatickú sekretárku, ktorá vám jednotlivé klapky predstaví. Rovnako ako vo vyššie uvedenom prípade, aj tu vám ponúkame metódu, ktorá je univerzálna pre všetky smartfóny. Túto metódu môžete používať bez ohľadu na to, či máte iPhone alebo telefón s operačným systémom Android, napríklad Samsung, Xiaomi alebo Motorola. Bohužiaľ, vo väčšine prípadov nie je možné vopred vytočiť klapku a obísť hlasové výzvy pri volaní na infolinku, napr. banky, či operátora. Ak však voláte do kancelárie:

1. Otvorte v telefóne aplikáciu „Hovory“.

2. Zadajte primárne telefónne číslo, na ktoré chcete volať. Pripojenie ešte nepotvrdzujte.

3. Na numerickej klávesnici je špeciálny znak "*" - stlačte ho a podržte, kým sa za vami zadaným číslom nezobrazí čiarka.

4. Za desatinnou čiarkou môžete zadať číslo klapky, na ktorú chcete volať.

5. Vytočte číslo a počkajte na spojenie.

Vytáčanie čísla klapky na smartfóne - užitočný tip

Po vytočení sa hlavné číslo s číslom klapky uloží do vašej histórie hovorov. Neskôr ho vďaka tomu pohodlne nájdete, napr. podľa dátumu hovoru, a môžete naň zavolať znova bez toho, aby ste museli znova zadávať sériu čísel. Navyše, ak pravidelne voláte na to isté telefónne číslo, vrátane tej istej klapky, môžete si ho uložiť do svojho adresára. V budúcnosti vám to ušetrí čas pri výbere vhodného spojenia. Po zadaní celého čísla s číslom klapky v okne vytáčania zvoľte možnosť "Vytvoriť nový kontakt", a zadajte napr. „Marketingové oddelenie spoločnosti XYZ“. Vďaka tomu, môžete nabudúce na toto číslo zavolať priamo z telefónneho zoznamu.

Puzdrá overiť to!



etuo team
etuo team
Rating: 4.60 / 5.0 (12)
Vaše hodnotenie
Please select one of each of the ratings above.